سیستم امنیتی

فیش ها و اتصالات دوربین مداربسته

انواع فیش دوربین مدار بسته:

  • BNC
  • فیش AV
  • آداپتوری یا DC
  • سوکت شبکه

 

فیش bnc:

فیش bnc ، یکی از ضروری‌ترین انواع فیش دروبین مدار بسته است که جهت نصب کابل کواکسیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فیش قادر است تا انواع مختلفی از سیگنال‌ها را نظیر رادیویی، آنالوگ، دیجیتال و … را با توجه به نیاز کاربر دریافت کند. از دیگر کاربردهای فیشbnc می‌توان به وصل‌کردن سیم تصویر به دوربین مداربسته و دستگاه DVR اشاره کرد. از این جهت معمولا هنگام نصب و راه اندازی دوربین‌ مدار بسته از دو عدد این فیش استفاده می‌کنند. بهترین فیش bnc دارای مقاومتی برابر با 50 تا 70 اهم است که 50 اهم آن رایج‌تر است.

در ادامه انواع فیش bnc اشاره شده که هر کدام را به اختصار معرفی خواهیم کرد.

 

فیش دوربین مدار بسته bnc

 

BNC پیچی:

یکی از انواع فیش bnc، نوع پیچی آن است. در این نوع BNC، مغزی کابل توسط یک پیچ در داخل سوکت محکم می‌شود. استفاده از BNC پیچی بسیار آسان است. این فیش می‌توان از یک پیچ گوشتی معمولی برای نصب آن استفاده کرد

 

فیش دوربین مدار بسته پیچی bnc

 

BNC لحیمی:

در این نوع فیش bnc لحیمی، مغزی کابل به داخل سوکت لحیم می‌شود. لحیم‌کاری مغزی کابل موجب می‌شود اتصال بین سوکت و کابل، بسیار قوی و محکم باشد. از سوکت BNC لحیمی در مواردی که طول کابل‌ها زیاد باشد استفاده می‌شود.

 

فیش دوربین مدار بسته bnc لحیمی

 

BNC پرسی:

در فیش‌های BNC پرسی، مغزی کابل در داخل سوکت پرس می‌شود. سوکت‌های پرسی، از مقاومت بالایی برخوردارند.

 

 

فیش دوربین AUDIO VIDEO:

 

فیش دوربین مدار بسته AV

 

از کانکتور AV (AUDIO VIDEO) برای انتقال هم‌زمان سیگنال‌های آنالوگ صدا و تصویر استفاده می‌شود. نام دیگر این فیش‌ها RCA می‌باشد؛ درواقع از همان فیش‌هایی است که در گذشته برای انتقال صدا و تصویر، به‌عنوان رابط بین تلویزیون و دستگاه ویدیو استفاده می‌شدند. شکل ظاهری این نوع فیش بسیار شبیه به کابل‌های نری می‌باشد؛ کابل‌های نری AV را می‌توان به انواع دستگاه‌هایی که دارای ورودی یا خروجی AV به صورت مادگی هستند، متصل نمود.

کابل‌های AV دارای سه بخش رنگی سفید، قرمز و زرد هستند. رنگ سفید و قرمز در انتقال صدا و رنگ زرد در انتقال تصویر کاربرد دارد. از کانکتور AV در دوربین مدار بسته جهت نصب میکروفون و انتقال صدا استفاده می‌شود. البته برای نصب میکروفون در دوربین مداربسته از فیش bnc نیز می‌توان استفاده نمود.

 

انواع فیش دوربین، DC :

 

فیش دوربین مدار بسته DC

 

برای برق‌رسانی به دوربین مداربسته از فیش DC یا همان فیش آداپتوری استفاده می‌شود. در واقع این فیش دوربین مدار بسته، سیم برق را از آداپتور به دوربین وصل می‌کند. فیش برق دوربین مدار بسته دو سر نری و مادگی دارند. از یک سر به سیم برق و از سر دیگر به دوربین مداربسته یا دستگاه ضبط DVR متصل می‌شوند. نکته مهم در هنگام استفاده از این نوع فیش این است که در هنگام نصب باید به قطب مثبت و منفی آن دقت کنید تا جابجا متصل نگردند.

 

فیش شبکه :

فیش دوربین مدار بسته شبکه ای

کابل مورد استفاده در نصب دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) کابل شبکه است که رایج‌ترین آنها در ارتباط با دوربین مداربسته، CAT5 و CAT6 است. کابل‌های شبکه دوربین‌ها را به دستگاه ضبط NVR و یا سوییچ وصل می‌کنند. برای اتصال این کابل‌ها از سوکت شبکه استفاده می‌گردد. کابل شبکه از 4 زوج سیم تشکیل شده است. این کابل هر کدام وظیفه انتقال سیگنال‌های مختلفی را دارند.

 

معرفی فیش دوربین مدار بسته، به انتخاب بهترین نوع محصول کمک می‌کند. بهتر است قبل از خرید آشنایی کامل با آنها داشته باشید. اگر شما قصد خرید انواع فیش دوربین مدار بسته را دارید و از قیمت روز این محصول بی‌اطلاع هستید،  پیشنهاد ما این است که با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و از میزان قیمت‌ها و مشخصات این فیش‌ها مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *